Fizjologia i zakup środków higienicznych jako wykluczenie i upokorzenie. Totalny absurd, dziejący się naprawdę, w środku Europy, w XXI wieku.
Znalazłam dziś w Internecie artykuł, będący bardzo dobrym uzupełnieniem spotu, który widziałam kilka dni wcześniej.
Wprowadźmy podpaski do szkół.
gazeta.pl
Uderzyło mnie to, że na fizjologię, dotyczącą połowy ludzkości, nakłada się tabu, jednocześnie nie mając nic przeciwko drastycznym scenom w filmach, relacjach czy nawet zwykłych rolkach na Insta! W reklamach można mówić o biegunce, zaparciach, hemoroidach, problemach z potencją, a w reklamach podpasek używa się koloru niebieskiego! Cycate laski reklamują blachodachówkę, seksualne odniesienia stosowane są w każdej chyba branży, a brukowce lubują się w opisywaniu rozwiązłych nawyków celebrytów, ale słowa „okres”, „menstruacja” czy „miesiączka” wypowiada się dyskretnym szeptem. Zresztą podobnie jest z menopauzą, co na przemian mnie bawi i zdumiewa.
Samo kupowanie podpasek to oddzielny temat… Robi się z tego jakieś wstydliwe misteria, podczas gdy z papierem toaletowym jakoś nikt nie ma problemu. Chociaż może się mylę: są przecież ludzie, dla których papier toaletowy jest również produktem niestosownym w przestrzeni publicznej. Ale spróbujmy sobie bez niego wyobrazić łazienkę…
No właśnie. Ciężko, prawda? Identycznie jest z łazienką bez chusteczek higienicznych, mydła do rąk, kosza na śmieci oraz podpasek. I z czego tu robić sensację?
A może właśnie trzeba? Zrobić tę sensację, żeby do ludzi dotarła prosta prawda o tym, że fizjologia człowieka jest czymś normalnym i naturalnym? I że tylko idiota robi z niej problem?
PS.
Swego czasu przeżyłam szok kulturowy, kiedy w publicznej toalecie obok automatu z prezerwatywami zobaczyłam automat z podpaskami i tamponami. Jasne, że za granicą… I myślę, że byłoby super, gdyby takie automaty można było znaleźć w każdej publicznej toalecie. W Polsce. A darmowe boxy z artykułami higienicznymi bezwzględnie powinny się znaleźć w każdej szkole. Że o normalnym programie edukacyjnym nie wspomnę.
© 2023, Jo. All rights reserved.